16 april - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu 16 april - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu

16 april

06 Mei 2019 | Brazilië, Brasilia

Ola, daar zijn we weer.
Lekker geslapen, ontbijten, wifi instellen en dagboek bijwerken.
Tijdschema voor de dag bepalen, Suzanna brengt Anna Paula naar het werk, Frans moet naar de tandarts. Wij moeten een huurauto gaan regelen, wie brengt ons?
Suzanna gaat als ze terug is voor de lunch aan de slag, en dat is warm eten.
12.30 uur, wij en Suzanna lunchen, Anna Paula als ze weer thuis zijn.
13.30 uur, met Ubertaxi naar de autoverhuur. We kijken nog naar een pick-up truck, vette bak, 300 reaal meer, iets te gortig. Een Chevrolet Spin, schoone woagen.
15.00 uur, naar centrum Brasilia, 15 kilometer verderop, via het bijzondere wegennet systeem. Op naar de layout van een vliegtuig: het centrum. In de romp en cockpit, de highlights: de kathedraal, de bibliotheek, diverse musea, het ambtenarenapparaat en het parlement. In de vleugels, woontorens. 1958, start bouw stad met als plan 500.000 inwoners. Nu ruim 2 miljoen!
Ervaar een vreemd ' kabouter' gevoel, zoals ik zei in Sao Paulo nog nooit zo'n vreemde stag gezien te hebben, geldt dat hier evenzo. Rond 19.00 uur terug naar huis. We zijn een uurtje onderweg, een slim wegennetwerk is niet voor iedereen te begrijpen, we stranden op 300 meter van t huis, hulp is onderweg. Onze indrukken komen op tafel tijdens de broodmaaltijd met bananen, Frans' favoriete beleg. Morgen op tijd weer op, om 9 uur vertrk naar de Pantanal.