22 mei - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu 22 mei - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu

22 mei

22 Mei 2019 | Brazilië, Barra do Garças

08.00 uur: de kajakken staan klaar en onze gastheer ook. Hij wil ons heel graag alle mooie plekjes in de lagune laten zien. Hoog tij, dus we kunnen tussen de mangroves door varen. Alsof we zelf onderdeel zijn van de natuur. Stilte. Alleen het geluid van onze paddels in het water en getjilp van de vogels. Genieten. Na anderhalf uur leggen we even aan. Break. Krabbetjes kijken die van schrik in een holletje schieten als we hun kant op lopen. Geinige beestjes.
Kajak in en huiswaarts. Afscheid van Fatima en haar Spaanse man (naam kwijt). Aardige mensen. Verder naar t noorden langs de kust. John heeft een appartement geboekt in Canoa Quebrada. Pal aan de kust weer, bevalt ons prima.
Redelijk te rijden, uiteraard met de nodige gaten in de weg (waar John inmiddels wel genoeg van heeft). Komen door een aantal leuke stadjes. Rond half 5 op de plek van bestemming. Een nieuw en modern opgezet complex, met zwembad, midden in de duinen. Km of 2 van het centrum, te voet via het strand goed te doen. Biertje, goeie pizza (echte Italiaan) in een gezellig straatje.
Discussie over de weg terug (links toch? Nee rechts, ik weet het zeker...) en ineens lopen we in een straat die ons aan Volendam doet denken. Op en top toeristisch, nep, niks voor ons. Wegwezen. Via een omweg komen we alsnog bij het strand. Langs de waterlijn, zo’n 25 graden, witte krabben die ons met grote ogen aankijken, heerlijke wandeling. Wijntje, biertje, slapen.

• 23 Mei 2019 - 13:21

Jos:

Hoi Marion en John
    Jullie vermaken je wel, goed om te lezen
    Maak er nog een mooie tijd van.
    Tot ziens
    Jos