13 mei - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu 13 mei - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu

13 mei

13 Mei 2019 | Brazilië, Barra do Garças

De zon is om 6 uur op, dan is het ook al warm, maar goed te doen. We liggen een uur later in het zwembad, heerlijk. Daarna een uitgebreid ontbijtje en dan te voet naar Petrolina, de stad aan de overkant van de Rio. Kathedraal bezocht, tweede hands boekenwinkeltjes (verschillende bekende boeken gezien in t Portugees vertaald) rondje centrum en weer terug naar t hotel. Auto in, kaart bij de hand en op naar Salgueiro.
Rustige route, met prima asfalt (ook wel eens lekker) en heel veel dierenspul, in de berm en op de weg: koeien, geiten, varkens, ezels. We moeten regelmatig op de rem, zij hebben uiteraard voorrang. Goei muziekske op (fijn Dirk!), heel relaxed.
En dan. Obras! Het laatste stuk, zo’n 9 km nog, zaaaand! Weg is in aanbouw. We kunnen en mogen er door, 2 man belast met het verkeer regelen, maar halverwege staan we vast (1 van de 2 regelateurs heeft zitten slapen): tegenligger, patstelling, onderhandelen, wij stukske terug, tegenligger van t pad af, wij door....
Belem de Sao Fransisco, daar slapen we vannacht. Kamer in een hotelletje met een supervriendelijke eigenaar die ons van alles vertelt over ‘zijn stad’ en ons meeneemt naar t dakterras: mooi uitzicht over de stad en rivier.
En we pikken nog ff een Maria verering mee, inclusief processie. Och ja.

• 14 Mei 2019 - 18:17

Edwin:

Hé hoi.
    Eindelijk even de tijd gevonden om jullie reisverslagen te lezen.
    Wat een toptijd hebben jullie daar. Klinkt allemaal erg relaxed.
    Echt leuk om te lezen.
    Zie uit naar meer....