10 mei - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu 10 mei - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu

10 mei

10 Mei 2019 | Brazilië, Barra do Garças

Voor we wegrijden gauw een voetbal shirtje scoren. En onderweg nog een paar, voor de jongens en een pet voor Johnny. Die is de zijne ergens kwijt geraakt.
Bom Jesus de Lapa, een bedevaartplaats. Nog nooit zoiets gezien, een kerk in een berg. Mega kerststal, zeg maar. Ongelooflijk, met al die poespas er omheen! Opdringerige lui die ons allerlei religieus getinte frutsels willen aansmeren. Niet aan ons besteed! We gaan gauw verder.
Welke route nemen we? Keuzes maken en natuurlijk de verkeerde! Route van totaal 200 km onder barre omstandigheden.
Weg? Hoezo weg? Er is geen weg! 50 km alleen maar gaten, kuilen, butsen en bulten. Hadden die mannen toch niet overdreven....Ze bestaan dus, dit soort routes. Dankzij de stuurmanskunsten van John komen wij en de auto heelhuids uit de strijd.
Stadje in, slaapplek zoeken, biertje, laatste achterstand blog wegwerken, hapje eten. Voor Johnny uiteraard een toetje. Het geweldige Grand dessert blijkt een kinderijsje in warme prut en een stuk of 10 smarties. Mierenzoet, zoals t meeste hier. Wel mooi opgemaakt. Maar, de teleurstelling (en later ook de chocoladesaus) druipt van zijn gezicht. Voor hetzelfde geld 2 grote flessen bier!
In een ligstoel aan het zwembad nog even genieten van een zwoele avond en de muziek uit de ‘disco auto’ van de jongelui een eind verderop. Best gezellig.