24 april - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu 24 april - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu

24 april

09 Mei 2019 | Brazilië, Barra do Garças

Op naar de toeristen info, wat wen armoedig zootje. Een poster met hoogtepunten is het enige tastbaar materiaal. Gelukkig geeft een jonge, sportieve dame ons wat informatie, en spreekt via haar telefoon met een gids om ons op weg te helpen. Even later trekt hij zijn keutel in, zoek het zelf maar uit. Toeristen moeten van goede huize komen wil je het een en ander bekijken. We gaan zelf op pad en vinden een ingang naar een park met waterval, leuk. Als je om de waterval heen wil lopen, heb je een gids nodig. Jaaa, doei. Effen wat drinken, het loopt weer tegen de 40 graden. Op naar de volgende verrassing. Begin van de middag, het onweer breekt los met veul regen, we blijven on route. Gaan off-road en komen bij een desolaat bos waar 20 meter hoge boomstammen van de eucalyptus te zien zijn. Wat heeft hier plaats gevonden? Met regen terug naar het dorp. Na wat sightseeing koffie en thee met wat lekkers. Dan naar de mercado, we gaan thuis eten. BBQ, ook gezonde dingen, gamba’s in verse knoflook gebakken, runderlappen, lekkere worsten, opgepimpte broodjes, pasta en salade. En niet te vergeten, wijn en bier. Hier zijn we de hele avond zoet mee.