22 april - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu 22 april - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu

22 april

Blijf op de hoogte en volg

09 Mei 2019 | Brazilië, Barra do Garças

22 april

Een nieuwe visdag is aangebroken. Mark , Frans en Peter gaan op pad naar dezelfde locatie als gisteren. Eerst nog even langs de vismaterialen man, de molen is stuk. Ik wil gaan fietsen. We hebben gisteren bij t cultureel centrum gehoord dat daar fietsen te krijgen zijn. Op pad, geen fiets dus. Dan maar wandelen. Om 10.00 uur tikt de temperatuur 35 graden aan. Onderweg een klein kapperszaakje bezocht voor een Braziliaanse coupe. Wandelen in deze hitte is geen avontuur. Ga weer bij t cultureel centrum langs om te zwemmen! Jammer dan, ook voor mij alleen zwemmen in t weekend. Ga weer op pad, na 100 meter hoor ik geroep achter me, een zekere Flavio spreekt me aan. Zijn Engels is prima. De tamtam heeft zijn werk gedaan. Na mijn ochtendbezoek voor de fiets is een en ander besproken. Bij mijn 12 uur bezoek is het alarm afgegaan bij Flavio en biedt hij zijn fiets aan om die de rest van de dag te gebruiken. Super! 17.00 uur terug, want dan is hij klaar met les geven.
Fietsen, kom buiten het dorp bij een aeroporto terecht, loop een hangar binnen met een aantal toestellen waarvan er maar 1 compleet is. Spreek een jonge gaat aan die wat aan het sleutelen is, en wijst me maat het kantoor. 2 vriendelijke dames doen veel moeite om mijn handen-en voeten Portugees te begrijpen. De vraag: 4 man in een vliegtuig boven de Pantanal morgenochtend. Zij informeert of de piloot tijd heeft en geeft me haar telefoonnummer. Fietsen, het buitengebied in, onverhard, op en af; een mooie hete tocht.
16.45 uur terug op de pousada. Fiets afgespoten met water, precies op tijd weer terug op t centrum. Flavio komt even later aanlopen en stelt me voor aan mede leerkrachten, waaronder het hoofd van de school en de lerares Engels. De laatste vraagt me om aan haar klas het een en ander te vertellen. Een groep van ong. 25 leerlingen. Een beetje uitdagen, het niveau van het Engels inschatten, interesse peilen. Voetbal komt voorbij; welk klein Europees land heeft van Brazilië gewonnen? De kleinste van de groep steekt zijn hand op en geeft het juiste antwoord, en weet vervolgens ook te vertellen dat David Nerez bij Ajax speelt. Hele enthousiaste kids die de gringo zijn verhaal laat vertellen. Op naar de pousada waar de kilo’s vis staan te wachten.
18.00 uur, ze zijn er nog niet, dan maar een biertje. Even later, met veul vis op de dam, Mark helemaal blij. In de keuken van het restaurant kan de vis schoon gemaakt en geroosterd worden. Prima vis, met toelaog, wijntje, toetje, en nog meer wijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Barra do Garças

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2019

25 mei

25 Mei 2019

24 mei

23 Mei 2019

23 mei

22 Mei 2019

22 mei

21 Mei 2019

21 mei

Actief sinds 31 Maart 2019
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 6944

Voorgaande reizen:

31 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: