21 april - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu 21 april - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu

21 april

06 Mei 2019 | Brazilië, Barra do Garças

Ola!
Mark vraagt regelmatig de vismogelijkheden langs de route. Vandaag is het zover. Op naar de vismaterialen winkel. Werphengel, extra onderlijnen, en wat vleesafval. Op naar de visstek. Peter blijft in de Pousada. Onderweg stoppen we regelmatig om te spotten en te fotograferen. Na 40 km einde asfaltweg, onze vervolgweg gezocht via wat onverhard. De mogelijkheden om met een boot de rivier op te gaan, vallen tegen. Plaatselijk hengelen wordt afgeraden i.v.m slechte visvangst. De stek ziet er wel mooi uit. Langzaam de route terug en bij 2 duikerdoorrgangen de hengel in stelling gebracht, en ja hoor, BEET! Een pieaba. Ong. 20 cm.. Helaas blijft het daarbij, en 2 keer onderlijn vervangen. Naar huis, morgen nieuwe poging.
Peter heeft zich in de omgeving bezig gehouden, het cultureel centrum bezocht waarin een lokale kunstenares een environment expositie heeft samengesteld. Om de bewustwording voor de omgang met de natuur in kleine gemeenschappen te bevorderen. Als we s'avonds op pad gaan om wat te eten, komen we langs het centrum waar ook een zwembad is. We informeren naar de mogelijkheden. We hebben pech, alleen in het weekend vrij zwemmen. De expositie bezichtigen we samen met de kunstenares.