18 mei - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu 18 mei - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu

18 mei

18 Mei 2019 | Brazilië, Barra do Garças

Na onze ochtendduik, en café de manha, afscheid van Maria (we willen haar eigenlijk liever meenemen....) en op naar Natal. Het voetbalstadion bezocht dat destijds speciaal voor het WK van 2014 is gebouwd. De beruchte wedstrijd is daar gespeeld tussen Italië en Uruguay, met het bijtincident van Suarez. Rondleiding gehad; op de reservebank gezeten, kleedkamers, warming-up ruimte, conferentiezaal en De Wedstrijdbal gezien! Was erg leuk.
In het oude centrum willen we (wederom) een museum bezoeken, maar wat denk je, noppa, nada, niente. De navigatie leidt ons linea recta naar het juiste adres, locals wijzen ons naar waar t zou moeten staan, himmel niks dus. Je vindt in Brazilië nog geen museum al sta je er midden in!
Wandeling door de stad dan maar, min of meer genoodzaakt want we weten niet meer waar de auto staat....

Op naar ons logeeradres voor de komende 2 nachten in Maxaranguape. Veelbelovend volgens de foto’s op Booking.com. We hebben uiteindelijk de hulp van een vriendelijke jonge knul nodig om de locatie te vinden (adres onvolledig, straatnaam onbekend en het aanwijsbord is verdwenen). Hij belt voor ons en rijdt mee om de weg te wijzen. Lief!
Gislene staat ons op te wachten in een geweldig huis op het strand. Kamer met uitzicht over het water. Of we vanavond mee willen eten? Nou, graag!
Terwijl ik dit schrijf, zit ik op de waranda met een biertje, volle maan, het ruisen van de oceaan op de achtergrond, gewoon heel gelukkig te zijn.

• 19 Mei 2019 - 14:33

Edwin:

Woeha . De navi kwaliteiten van Jonnie !
    Helemaal jaloers weer daar waar jullie nu zijn.
    Klinkt fantastisch!!