1 mei - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu 1 mei - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu

1 mei

10 Mei 2019 | Brazilië, Barra do Garças

Weer een mooie dag, om 07.00 uur het brugje tegenover het hotel over op naar de kerk. Lekker rustig, geen kip op straat. Ommetje gemaakt. Om half 8 aan het ontbijt, langzaam komen de heren binnen druppelen. Wij gaan het bergje om de hoek beklimmen. 675 meter, toch weer veul zweten. Leuk tochtje met de nodige info van Frans, half 12 terug. Ff bijkomen, daarna op een binnenpleintje de lunch genuttigd met ons vieren. Ik ga met mijn 2 enveloppen op zoek naar het postkantoor, heb ze al 2 weken liggen. Jammer dan, 1 mei gesloten. De rest is langs de rivier naar de waterval verderop gelopen, ik volg later. Voor veel mensen is 1 mei een vrije dag dus gaan ze aan het water afkoeling zoeken, zwemmen, eten en veeeeeeel drinken. Leuk, mensen kijken, alle soorten en maten. Evenwichtskunstenaars zijn er ook. Ze spannen een band over de rivier waarop ze balancerend de rivier oversteken, superknap! Om 17.00 uur terug gelopen via de kerk waar we een leraar Capoeira met leerlingen tegenkomen en spreken af om wat later te gaan kijken. In de zijtuin van de kerk wordt er les gegeven, ziet er mooi uit. Peter gaat rusten, hij heeft heen trek in eten, wij overleggen wat te doen. Morgen vertrekken we naar Brasilia en er staat om 18.00 uur ook een afspraak met een arts gepland. Verder hebben we een rustige avond.