30 april - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu 30 april - Reisverslag uit Barra do Garças, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu

30 april

10 Mei 2019 | Brazilië, Barra do Garças

Mark en ik ontbijten om 8 uur. Frans en Peter zijn nuchter naar de bloedafname verderop in de straat. Peter is wel van zijn voorhoofdsholte ontsteking af, maar voelt zich nog steeds niet lekker, dus verder zoeken. Mark en ik gaan wandelen. Onderweg een bord naar de watervallen, lopen, lopen, heet, heter, heetst. Lekker slim, geen water bij. 2 domme gringo’s. Na 8 km toch wat water bij een verlaten picknick plek. Nog 600 meter naar de watervallen. Leuk, geen spektakel. Dezelfde route terug. Heet, heet. Nog 4 km te gaan en een dikke pick-up truck stopt. Geeft ons een lift. Een fazenda eigenaar met knecht. In ons beste Portugees wat wereld problemen opgelost. Dat was lekker, en nu drinken drinken drinken.
Op weg naar het hotel lopen we Frans en Peter tegen het lijf. Uitslag bloed en urine om 4 uur. Peter wil graag Tottenham-Ajax zien. Peter en ik gaan bij een plaatselijke benzinestation kijken. Aftrap om 4 uur. Frans en Mark gaan op zoek naar een i-pod kabeltje en halen de uitslag op. Om 5 uur komen ze terug, resultaten zien er op t oog niet slecht uit, ‘s avonds nog even bij de arts langs. Mooie pot voetbal. Ik zeg, finale Ajax -Barcelona. Conclusie arts: geen infectie, hij schrijft wat vitamine preparaten voor om wat aan te sterken. Terug naar t hotel. Peter gaat rusten, wij verderop on de stad wat eten.