15 april - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu 15 april - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu

15 april

06 Mei 2019 | Brazilië, Brasilia

Ola!
07.00 uur: ontbijten, inpakken, opruimen en wegwezen.
Frans pikt Mark en mij op en brengt ons naar het busstation in Teresina. Frans, Suzanna en Peter gaan met de auto naar Brasilia. Wij vertrekken stipt om 12.30 uur naar Brasilia. Weer een lange zit, 4 stops om in-en uit te laden. Zelfde landschap als op de heenreis, veel suikerriet en soja. 18.00 uur: arrivee!
Geen WiFi op het busstation, jonge kerel aangesproken met smartphone in de hand, en met mijn 'vloeiende' Portugees, Frans laten bellen. Hij is onderweg om ons op te pikken, afgesproken bij de taxi standplaats, blijken er 2 te zijn. Lijkt me duidelijk wat er gebeurde....
Op naar de zuidelijke buitenwijk van Brasilia. Hier wonen de mensen met poen; veel compounds, met hoge muren, prikkeldraad en beveiliging. Het familie domein beslaat 20 hectare. Waarop 5 huizen, oma (92 jaar, wordt door dochter Magda bijgestaan). In de andere huizen wonen nog een zoon en een dochter en zwager. Wij zijn de gasten van Anna Paula (dochter van Frans en Suzanna). Hartelijk ontvangen, nog wat kletsen, badderen en slapen.