13 april - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu 13 april - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu

13 april

06 Mei 2019 | Brazilië, São Paulo

Ola!
Hier zijn we weer.
Hieperdepiep hoera, er is er een jarig, jaja, en hij wordt 58 jaar. Mark is zijn naam. Boodschappen halen, gisteren al de vis en kip gekocht, nu nog groente en fruit. Frans en Suzanna uitgenodigd om bij ons te komen eten. De vis en kip gaan op de door Mark geïmproviseerde barbecue, t kost heel wat moeite om vuur te maken al het brandbare spul is kei vochtig. Heeft Mark een vuur, gaat t regenen. De kruiwagen gepakt, met de schop het vuur en houtskool erin, op het terras gezet onder de overkapping en wachten op de gasten.
Frans en Suzanna welkom geheten in ons nederig stulpje. Frans zou t barbecuerooster van thuis meenemen, vergeten! Half uur later kunnen de eerste vismoten op de bbq. Er zijn rijst, bonen, salade en warme zoete aardappelschotel.
Mark is de barbecueman, de vis smaakt prima, daarna nog wat kipvleugels. Heerlijk gegeten, toetje en koffie.
Frans en Suzanna vertrekken om half 6, hij moet zich gereed maken voor t optreden van vanavond. Wij gaan opruimen, de bbqkruiwagen naar de tuin, en Mark gaat zich wederom volledig als kampvuurspecialist uitleven. Wat een geduld heeft die man, het lukt hem met al dat natte spul een mooi kampvuur te maken. Opfrissen en om 8 uur op pad. Op het dorpsplein indrinken. Ons laatste reaal aan een schoon armbandje gespendeerd. Dan op zoek naar de achteraf pizzeria voor t optreden. Bij binnenkomst zat de eerste er al op. Dus de tuin in om de nodige geestverruimende inspiratie aan te vullen. Sessie 2, lekkere ouwe meuk, Pink Floyd, Stones, Dylan, Lou Reed. Ingetogen, Frans is duidelijk de drijvende kracht. Flink doorgedronken, gezien de rekening. Oh jee, iets van pizza weggewerkt. Op naar huis, om 2.00 uur gaan slapen.