xavantetrip - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu xavantetrip - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van xavantetrip-pmj-ma - WaarBenJij.nu

xavantetrip

Door: pmj

10 April 2019 | Brazilië, São Paulo

Ola´
4-04 Op naar de Mercado,super grote overdekte markt, ja natuurlijk ook wij laten ons in het pak doen bij een exotische vruchten kraam, ze smaken alleen maar beter. in het voormalige statige stadhuis diverse tentoonstellingen bezocht, mooi monumentaal pand. Slenteren en je ogen uitkijken naar al het bewegende moois. Op weg naar de pousada lokaal gegeten, 19.00 u thuis opfrissen en om 22.00 u de stad in om te drinken.

5-04
Jammer vertrek uit Sao Paulo, ontbijten en pleiten, 12.00 u bus naar Uberaba. Onderweg honderden km suikerriet plantages, monotoom beeld.
Aankomst 20.00 u spullen droppen hotel 20.00 u drinken.

6-04
Mark om 05.00 u wakker door de vertrekkende disco gangers om de hoek, ontbijten en diverse contacten met het thuisfront.
Op naar Peiropolis 25 km buiten de stad een wat rommelige Dino - opgraving museum, in de omgeving diverse vind plaatsen.
Twee paleontogie studenten goed engels sprekend staan te popelen om ons wegwijs te maken in het aanwezige materiaal, we nodigen onszelf uit op hun afstudeer feest.
Terug naar Uberaba twee kerken bezocht, in de overdekte mercado het zelfde exotische fruit gekocht als in Sao Paulo alleen voor eentiende van de Sao Paulo prijs.
Best wel saaie stad, plaatselijke jeugd geven een RAP optreden voor een man of 100. Pikzwarte wolken komen de stad binnen, drie kwartier in een parkeergarage gelegen.
In de lichte regen een cafe gevonden en wat op het scherm Willem2-Ajax.